Szolidaritási projektek megvalósítása és beszámolás

Támogatást kapott a szolidaritási projektetek és szeretnétek tudni a következő lépéseket? Olvassátok el leírásunkat!

Ha az Európai Szolidaritási Testület 2018-2020-as programciklusában támogatott, még futó projektetek van, bővebb tájékoztatást a projektmegvalósításról az eusolidaritycorps.hu weboldalon, a Megvalósítás és beszámolás menüpont alatt találtok!


1) Szerződéskötés

Ha támogatást kapott a projektetek, akkor a megvalósítás előtt szerződést kell kötnötök a magyar nemzeti irodával, a Tempus Közalapítvánnyal. ezelőtt érdekes elolvasnotok az alábbi dokumentumot:

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) 2021

2) Megvalósítás

A projektről és eredményeiről való kommunikáció

Amellett, hogy megvalósítjátok a terveiteket, hírt is kell adnotok arról, hogy milyen tevékenységeket csináltok az Európai Szolidaritási Testület támogatásával. De mit érdemes tudni a kommunikációról?

1. Nektek is hasznos, ha átgondolt a kommunikáció

Az EU által támogatott projektek esetén fontos, hogy minél szélesebb körhöz eljusson a projektek híre, és így minél láthatóbbá váljon a Szolidaritási Testület is. Emellett nektek is fontos, hogy jól átgondolt legyen a kommunikációtok, hiszen így könnyebben eléritek a célcsoportot; láthatóbbá teszitek a törekvéseiteket és az eredményeiteket; hosszú távon egyfajta „csoport brandet” is kialakíthattok.

2. Be kell tartani a Szolidaritási Testület elvárásait

A pályázatotokra vonatkozó pályázati útmutatóban mindig megtaláljátok, hogy milyen kommunikációs elvárásokat támaszt a projektetek kapcsán az EU. A projektetek és annak eredményei kapcsán világosan kommunikálnotok kell, hogy uniós támogatással valósultak meg, valamint az EU jelképének szerepelnie kell az olyan kommunikációs anyagokon, mint weboldal, kiadvány, rendezvényarculat, a projekthez tartozó közösségi média oldal stb.

Emellett természetesen kitalálhattok és használhattok saját logót is, hogy láthatóvá tegyétek a munkátokat.

Tipp! Az EU-s logóhasználatról itt tudhattok meg többet. Ha a projekteteket teljesen a Szolidaritási Testület támogatja, akkor Az Európai Unió támogatásával, ha pedig részben, akkor Az Európai Unió társfinanszírozásával feliratú logót használjátok.

Az Európai Unió támogatásával feliratú embléma pályázóknak

3. Néhány apróság láthatóbbá teszi a munkátokat

A Szolidaritási Testület projektjeit az ESC Projects aloldalon gyűjtik össze. Ide azok a projektek kerülnek fel, amelyek támogatást kaptak – a rendszer automatikusan emeli át a pályázati anyagotok angol összefoglalóját.

A közösségi oldalakon érdemes az #eusolidaritycorps és az #ESC hashtageket használni. Így könnyebben megtalálhatók a posztjaitok, és a kiemelten fontos híreket mi is meg tudjuk osztani az Erasmus+ ifjúság és Eurodesk Facebook oldalon vagy az Eurodesk Hungary Instagram történeteiben!

Emellett a Projektélmények menüpont alá is várjuk írásos beszámolóitokat, amivel másoknak is meghozhatjátok a kedvét szolidaritási projektek megvalósításához. Ha élni szeretnétek ezzel a lehetőséggel, írjatok az ifi_komm[kukac]tpf.hu címre!

Tipp! További kommunikációs tippeket is olvashattok a linkre kattintva.


3) Beszámolás

Beneficiary Module

A Beneficiary Module az Európai Bizottság által kifejlesztett projektkövetést és beszámoló készítést támogató webes eszköz, amit az Európai Szolidaritási Testület kedvezményezettjei is használnak. Ez a megkötött támogatási szerződéssel összhangban tartalmazza a projektekkel kapcsolatos legfontosabb adatokat (projekt időszak, megítélt támogatás stb.).

A Beneficiary Module:

  • kérdőíves beszámolókat generál a résztvevők számára,
  • valamint lehetővé teszi a felvitt adatok alapján a pályázati beszámoló elkészítését.

>> Útmutató a Beneficiary Module használatáról

A Beneficiary Module eléréséhez az EU Login azonosítóval kell belépni. Fontos! A projekt eléréséhez azzal az e-mail címmel kell belépnetek, amelyikre a Beneficiary Module az automatikus értesítést küldte. Ez az az e-mail cím, amit a pályázatban kapcsolattartásra megadtatok. Ha ehhez az e-mail címhez nem tartozik EU Login fiók, létre kell hozni egyet azért, hogy a hozzáférjetek a pályázathoz. EU Login regisztrálás a linkre kattintva lehetséges.

A pályázatok követése és a beszámolás menete:

1. A projekt kezdetekor (amikor az e-mailes automatikus értesítést megkapjátok a felület elérhetőségéről) be kell lépnetek a Beneficiary Module-ba. Itt ellenőrizni kell a meglévő adatokat:

  • a szerződés adatait a Projekt részletei menüpontban,
  • valamint a megítélt támogatás összegét a Költségvetés menüpontban.

2. Ezt követően fel kell vinnetek a BM rendszerébe az összes megvalósító csapattagot. Ezt a Résztvevők menüben a Létrehozás gombbal tudjátok megtenni. Már pályázatbenyújtáskor regisztráltatok az Európai Szolidaritási Testület portálján (ESC portál), ahol megkaptátok a PRN-eteket. A Beneficiary Module-ba egyesével, a PRN-ek révén tudjátok átemelni a profiljaitokat az Európai Szolidaritási Testület portálból. A rendszer az összes mezőt automatikusan kitölti, ezeket az információkat nem tudjátok módosítani, csak azt tudjátok bejelölni, ha valaki kevesebb lehetőséggel rendelkező.

3. A Rendkívüli költségek oldalon kell a felmerült rendkívüli költségeket rögzíteni.

4. Az adatvédelmi szabályok miatt az az információ, hogy egy kevesebb lehetőséggel rendelkező projektmegvalósító milyen nehézséggel néz szembe, nem kapcsolódhat közvetlenül a megnevezett személyhez. Ezért, ha a szolidaritási projektetek megvalósításában kevesebb lehetőséggel rendelkező csapattag is részt vesz, akkor az ehhez kapcsolódó információkat a Kevesebb lehetőség menüpontban kell összefoglalnotok. Ezeket az adatokat a rendszer nem tölti ki automatikusan a résztvevők adatai alapján.

5. A Költségvetés fülön ellenőriznetek kell, hogy az automatikusan kalkulált összeg megfelelő-e. Ha eltérést tapasztaltok az elszámolni kívánt összegtől, akkor javítani kell az adatokat a Költségvetés vagy a Rendkívüli költség oldalon.

6. A projektetek után kérdőívet kaptok a megadott e-mail címeitekre, amelyet kitöltést követően kell visszaküldenetek a rendszerbe. A kérdőíveket a nemzeti iroda ellenőrzi a beszámoló értékelése során.

7. A szakmai beszámoló elkészítése a Beszámolók menüpontban történik a projekt végeztével, minden adat felvitele után. A tartalmi részek kitöltése és a megfelelő dokumentumok feltöltése után a Benyújtás gombra kattintva tudjátok benyújtani a beszámolót. A benyújtást követően a felvitt adatokat már nem módosíthatjátok. 




Problémák a Beneficiary Module használata közben

Ha valamilyen problémába ütköztök a Beneficiary Module használata közben, olvassátok el a Beneficiary Module útmutatót! Ha az útmutatóban sem találtok megoldást, forduljatok hozzánk, a nemzeti iroda munkatársaihoz.




A Beneficiary Module működésének átmeneti időszakára hozott intézkedések

Az Európai Bizottság tájékoztatása szerint 2022 február végén lesz elérhető a Beneficiary Module összes funkciója.

Jelenleg hiányzó funkciók:

  • mellékletek feltöltésének lehetősége,
  • beszámoló űrlap.

Amíg a Beneficiary Module-ban nem érhető el minden funkció, az Európai Bizottság által kért eljárást követjük. Erről külön értesítést küldünk az érintett pályázóknak, mellékelve a kitöltendő beszámoló űrlapot és tájékoztatva őket a mellékletek beküldési módjáról is.

Általános tudnivalók a beszámoló elkészítéséhez

A 2023-ban támogatott pályázatok beszámolásával és a költségek elszámolhatóságával kapcsolatos részletes tudnivalókról a linken lehet tájékozódni. 

A 2022-ben támogatott pályázatok beszámolásával és a költségek elszámolhatóságával kapcsolatos részletes tudnivalókról a linken lehet tájékozódni. 

A 2021-ben támogatott pályázatok beszámolásával és a költségek elszámolhatóságával kapcsolatos részletes tudnivalókról a linken lehet tájékozódni.





A böngészője elavult!

Frissítse vagy cserélje le a böngészőjét. A böngészőm frissítése

×