Szolidaritási projektek megvalósítása és beszámolás

Támogatást kapott a szolidaritási projektetek és szeretnétek tudni a következő lépéseket? Olvassátok el leírásunkat!

1) Szerződéskötés

Ha támogatást kapott a projektetek, akkor a megvalósítás előtt szerződést kell kötnötök a magyar nemzeti irodával, a Tempus Közalapítvánnyal. A szerződéskötés folyamatával kapcsolatban kollégáink fogják keresni azt a kapcsolattartó személyt, akit a pályázatban megadtatok. 

Kérdés esetén vagy további információért erre a címre tudtok írni: szerzodes_ifjusag@tpf.hu 

A korábbi évekre vonatkozó Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tájékozódás céljából elérhetőek a linkre kattintva.

2) Megvalósítás

A projektről és eredményeiről való kommunikáció

Amellett, hogy megvalósítjátok a terveiteket, hírt is kell adnotok arról, hogy milyen tevékenységeket csináltok az Európai Szolidaritási Testület támogatásával. De mit érdemes tudni a kommunikációról?

1. Nektek is hasznos, ha átgondolt a kommunikáció

Az EU által támogatott projektek esetén fontos, hogy minél szélesebb körhöz eljusson a projektek híre, és így minél láthatóbbá váljon a Szolidaritási Testület is. Emellett nektek is fontos, hogy jól átgondolt legyen a kommunikációtok, hiszen így könnyebben eléritek a célcsoportot; láthatóbbá teszitek a törekvéseiteket és az eredményeiteket; hosszú távon egyfajta „csoport brandet” is kialakíthattok.

2. Be kell tartani a Szolidaritási Testület elvárásait

A pályázatotokra vonatkozó pályázati útmutatóban mindig megtaláljátok, hogy milyen kommunikációs elvárásokat támaszt a projektetek kapcsán az EU. A projektetek és annak eredményei kapcsán világosan kommunikálnotok kell, hogy uniós támogatással valósultak meg, valamint az EU jelképének szerepelnie kell az olyan kommunikációs anyagokon, mint weboldal, kiadvány, rendezvényarculat, a projekthez tartozó közösségi média oldal stb.

Emellett természetesen kitalálhattok és használhattok saját logót is, hogy láthatóvá tegyétek a munkátokat.

Tipp!Az EU-s logóhasználatról itt tudhattok meg többet. Ha a projekteteket teljesen a Szolidaritási Testület támogatja, akkor Az Európai Unió támogatásával, ha pedig részben, akkor Az Európai Unió társfinanszírozásával feliratú logót használjátok.

Az Európai Unió támogatásával feliratú embléma pályázóknak

3. Néhány apróság láthatóbbá teszi a munkátokat

A Szolidaritási Testület projektjeit az ESC Projects aloldalon gyűjtik össze. Ide azok a projektek kerülnek fel, amelyek támogatást kaptak – a rendszer automatikusan emeli át a pályázati anyagotok angol összefoglalóját.

A közösségi oldalakon érdemes az #EUSolidarityCorps és az #ESC hashtageket használni. Így könnyebben megtalálhatók a posztjaitok, és a kiemelten fontos híreket mi is meg tudjuk osztani az Erasmus+ ifjúság és Eurodesk Facebook oldalon vagy az Eurodesk Hungary Instagram történeteiben!

Emellett a Projektélmények menüpont alá is várjuk írásos beszámolóitokat, amivel másoknak is meghozhatjátok a kedvét szolidaritási projektek megvalósításához. Ha élni szeretnétek ezzel a lehetőséggel, írjatok az ifi_komm@tpf.hu címre!

Tipp! További kommunikációs tippeket is olvashattok a linkre kattintva.


3) Beszámolás

Beneficiary Module

A Beneficiary Module az Európai Bizottság által kifejlesztett projektkövetést és beszámoló készítést támogató webes eszköz, amit az Európai Szolidaritási Testület kedvezményezettjei is használnak. Ez a megkötött támogatási szerződéssel összhangban tartalmazza a projektekkel kapcsolatos legfontosabb adatokat (projekt időszak, megítélt támogatás stb.).

A Beneficiary Module:

  • kérdőíves beszámolókat generál a résztvevőknek – résztvevői kérdőív sablonok évenkénti bontásban elérhetők a linkre kattintva;
  • valamint lehetővé teszi a felvitt adatok alapján a pályázati beszámoló elkészítését – szakmai beszámoló űrlap sablonok évenkénti bontásban elérhetők a linkre kattintva.

>> Útmutató a Beneficiary Module használatáról

A Beneficiary Module eléréséhez az EU Login azonosítóval kell belépni. Fontos! A projekt eléréséhez azzal az e-mail címmel kell belépnetek, amelyikre a Beneficiary Module az automatikus értesítést küldte. Ez az az e-mail cím, amit a pályázatban kapcsolattartásra megadtatok. Ha ehhez az e-mail címhez nem tartozik EU Login fiók, létre kell hozni egyet azért, hogy a hozzáférjetek a pályázathoz. EU Login regisztrálás a linkre kattintva lehetséges.

A pályázatok követése és a beszámolás menete:

1. A projekt kezdetekor (amikor az e-mailes automatikus értesítést megkapjátok a felület elérhetőségéről a támogatási szerződés aláírását követően) be kell lépnetek a Beneficiary Module-ba. Itt ellenőrizni kell a meglévő adatokat:

  • a szerződés adatait a Projekt részletei menüpontban,
  • valamint a megítélt támogatás összegét a Költségvetés menüpontban.

2. Ezt követően fel kell vinnetek a BM rendszerébe az összes megvalósító csapattagot. Ezt a Résztvevők menüben a Létrehozás gombbal tudjátok megtenni. Már pályázatbenyújtáskor regisztráltatok az Európai Szolidaritási Testület portálján (ESC portál), ahol megkaptátok a PRN azonosítótokat. A Beneficiary Module-ba egyesével, a PRN-ek révén tudjátok átemelni a profiljaitokat az Európai Szolidaritási Testület portálból. A rendszer az összes mezőt automatikusan kitölti, ezeket az információkat nem tudjátok módosítani, csak azt tudjátok bejelölni, ha valaki kevesebb lehetőséggel rendelkező.

3. A Rendkívüli támogatás oldalon kell a felmerült rendkívüli támogatásként rögzíteni.

4. Az adatvédelmi szabályok miatt az az információ, hogy egy kevesebb lehetőséggel rendelkező projektmegvalósító milyen nehézséggel néz szembe, nem kapcsolódhat közvetlenül a megnevezett személyhez. Ezért, ha a szolidaritási projektetek megvalósításában kevesebb lehetőséggel rendelkező csapattag is részt vesz, akkor az ehhez kapcsolódó információkat a Kevesebb lehetőség menüpontban kell összefoglalnotok. Ezeket az adatokat a rendszer nem tölti ki automatikusan a résztvevők adatai alapján.

5. A Költségvetés fülön ellenőriznetek kell, hogy az automatikusan kalkulált összeg megfelelő-e. Ha eltérést tapasztaltok az elszámolni kívánt összegtől, akkor javítani kell az adatokat a Költségvetés vagy a Rendkívüli költség oldalon.

6. A záróbeszámoló részeként a projekt végén a rendszer automatikusan küld egy kérdőívet a megadott e-mail címeitekre, amelyet kitöltést követően vissza kell küldenetek a rendszerbe. Ezért is fontos, hogy a projektet megvalósító csapattagok adatait még a megvalósítás elején emeljétek át a Beneficiary Module-ba. A kérdőíveket a nemzeti iroda ellenőrzi a beszámoló értékelése során.

7. A szakmai beszámoló elkészítése a Beszámolók menüpontban történik a projekt végeztével, minden adat felvitele után. A tartalmi részek kitöltése és a megfelelő dokumentumok feltöltése után a Benyújtás gombra kattintva tudjátok benyújtani a beszámolót. A benyújtást követően a felvitt adatokat már nem módosíthatjátok. 




Problémák a Beneficiary Module használata közben

Ha valamilyen problémába ütköztök a Beneficiary Module használata közben, olvassátok el a Beneficiary Module útmutatót! Ha az útmutatóban sem találtok megoldást, forduljatok hozzánk, a nemzeti iroda munkatársaihoz, a beszamolas_ifjusag@tpf.hu e-mail címen keresztül.





Általános tudnivalók a beszámoló elkészítéséhez

A támogatott pályázatok beszámolásával és a költségek elszámolhatóságával kapcsolatos részletes tudnivalókról a linkeken lehet tájékozódni:

Fontos, hogy arra az évre vonatkozó általános útmutatót vegyétek alapul, amelyik évben a pályázatotokat benyújtottátok!